Amazon v Indii musel škrtať produkty

Očakáva sa, že predpisy budú mať ďalekosiahly vplyv na indický sektor elektronického obchodu, ktorý čerpal miliardy zahraničných investícií.
Zmeny pravidiel o priamych zahraničných investíciách, ktoré nadobudnú účinnosť 1. februára, tiež zastavujú online predajcov, aby uzavreli obchody a predávali výhradne na svojich platformách.

indie

Malí maloobchodníci v Indii už dávno presadzovali prísnejšie pravidlá hospodárskej súťaže, argumentujúc tým, že hlavní hráči majú nespravodlivú výhodu.
Odevy z indického obchodného reťazca Shopper's Stop už neboli k dispozícii, keďže spoločnosť Amazon vlastní 5% spoločnosti.
Brian Olsavsky, hlavný finančný riaditeľ spoločnosti Amazon, povedal na rozhovore s novinármi, že "situácia v Indii je momentálne trochu tekutá".
Spoločnosť Amazon sa zaviazala vynaložiť 5,7 miliárd dolárov na elektronický obchod v Indii, zatiaľ čo jej konkurent americký maloobchodný gigant Walmart investoval 16 miliárd dolárov do flipkartu.

Flipkart vyjadril sklamanie s novými pravidlami, ale povedal, že bude v súlade.
"Domnievame sa, že politika by mala byť vytvorená konzultačným, trhom riadeným spôsobom a budeme aj naďalej spolupracovať s vládou na presadzovaní spravodlivých, pro-rastových politík," uviedol vo vyhlásení šéf podnikových záležitostí Rajneesh Kumar.

Spokojní obchodníci
Mnoho malých obchodníkov tvrdí, že e-commerce obri využívajú svoju kúpnu silu a kontrolu nad zásobami od pridružených predajcov, aby vytvorili nespravodlivé trhy.
Konfederácia všetkých indických obchodníkov vyjadrila "hlbokú spokojnosť" so zavádzaním pravidiel a nazvala ich "silným krokom k vyčisteniu veľmi postihnutého trhu elektronického obchodu" v Indii.

elektonický obchod

Skupina však chce, aby vláda ísť ďalej tým, že vytvorí nový regulačný orgán a "špeciálny vyšetrovací tím", aby preskúmal obchodné modely významných hráčov elektronického obchodu.
Odvetvie, ktoré zahŕňa približne 25 miliónov majiteľov malých obchodov, do veľkej miery podporilo premiéra Narendru Modiho vo všeobecných voľbách v roku 2014.

Amazon v Indii musel škrtať produkty
4 (80%)2